3/25/2011

Ceritera cinta tandas

(sangat tidak berperikemanusiaan. kejam. zalim. kebinatangan. bukan manusia. tidak berhati perut. aaa , apa lagi..apa lagi... ok. takda idea dah.)

aku yg pada ketika itu sangat sakit perut , lalu terus bergegas ke tandas untuk menunaikan kewajipan sebagai seorang manusia yg normal sangat terkejut apabila mendapati terdapat seketul kuih yg ditinggalkan sendirian tanpa dijamu dengan flush .

seleraku untuk melabur yg tadinya membuak-buak kemudiannya hilang . lesap begitu sahaja. meskipun apa yg ingin ku laburkan itu serupa dengan apa yg ku lihat di depan mata ku ini.

sedih. kecewa. pilu. hampa. marah. terbantut. sakit buah pinggang. (kalau tahan berak)

-

manusia jenis apakah itu , sanggup menzalimi manusia yg lain , dengan tidak menunaikan kewajipannya walaupun tugas itu amat mudah untuk dilakukan. hanya perlu tarik flush selepas meninggalkan kuih dan selesai..(tanpa meninggalkan sisa kotoran yg tersagat semasa tersedut dek air di sekitar lubang jamban)

manusia jenis apakah itu , yg sanggup membuang air kecilnya sambil berdiri hingga terpercik di sana sini , malah lebih teruk ada yang tidak menembaknya dengan tepat ke dalam lubang yang telah di sediakan.. (dan tidak flush) . hina . sangat hina. meninggalkan sisa buangan dengan bau yang hancing , kelat , dan pahit. (untuk di lihat)

manusia jenis apakah itu , yg sanggup meludah merata-rata , meninggalkan kahak berwarna kehijau-hijauan , menjadi santapan lalat , dan memualkan setiap tekak-tekak yg melihat..(tuan punya tekak)

manusia jenis apakah itu , yg sanggup meninggalkan seluar dalamnya di lubang jamban , dengan keadaan yang mengerikan , kotor , bernajis , basah , err...apa lagi..apa lagi... (nampak sangat la dia baru lepas berak dalam seluar)

dan yang lebih parah ...

manusia jenis apakah yang sanggup merosak pintu tandas ! memang berhati binatang . sangat tidak berperikemanusiaan. kejam. zalim. kebinatangan. bukan manusia. tidak berhati perut. aaa , apa lagi..apa lagi... ok. takda idea dah. sungguh kasihan nasib rakan-rakan kita yg menderita , pilu , hampa menahan siksanya sakit perut.., atau yg lebih malu , terpaksa meminta bantuan 2 , 3 atau 4 rakan2 mewakilkan diri menjadi pintu untuk membantu dirinya yg dilanda musibah sakit perut. kasihan juga rakan2 beliau yg terpaksa menahan azabnya bau yg menusuk jauh ke hidung terus ke kalbu. betapa terkilannya hati dan sanubari mangsa2 akibat kerakusan manusia yang bersifat keanjingan , (anjing pun lebih mulia) dengan merosakkan pintu tandas..

apakah perlu diletakkan cctv di setiap penjuru tandas ? atau penjaga di hadapan pintu tandas ? atau mengenakan bayaran seringgit dua pulu lima sen setiap kali ingin masuk ke tandas ? perlukah sampai tahap begitu ? bagaimana jika dia tidak memiliki wang ? tidak terciritkah dia sebelum sempat dia mencari wang untuk membayar cas keselesaan dan mengeluarkan najis dengan sempurna ?

apalah guna ibu bapa yang melahirkan ,
jika anak bersifat kebinatangan .

apalah guna guru yang mendidik ,
jika murid berperangai pelik .

Nasihat diberi kau ketawakan ia ,
Ibarat mencurah ke daun keladi,
Segala di ajar hanyalah sia-sia ,
Ibarat bunga kembang tak jadi.

cukup lah coretan buat manusia kebinatangan ,
sebagai pedoman setiap insan ,
sebaris kata sedih untuk ku ungkapkan ,
cukup lah ku postkan di blogspot buat tatapan .

p/s : sedihnya entri kali ni...isk isk isk.... (annoying?)
Comments
0 Comments

0 Komentar:

Post a Comment